loading...
وب سايت بوي سيب
مدير سايت بازدید : 28 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

نام: على بن ابی طالب.

كنیه: ابوالحسن، ابوالحسین، ابو تراب، ابو السبطین و الریحانتین.

ألقاب: امیرالمؤمنین، سیّد الوصیین، سیّد المسلمین، سیّد الأوصیاء، سیّد العرب، خلیفة رسول الله، امام المتّقین، یعسوب المؤمنین، صهر رسول الله، حیدر، مرتضى، وصى، و... .

منصب: معصوم دوم و امام اوّل شیعیان و خلیفه چهارم مسلمانان.

تاریخ ولادت: سیزده رجب سال 30 عام الفیل، 23 سال پیش از هجرت پیامبر اسلام (ص)

محل تولد: مكه معظّمه، داخل كعبه، در بیت الله الحرام (در سرزمین كنونى عربستان سعودى)

مدير سايت بازدید : 25 چهارشنبه 10 خرداد 1391 نظرات (0)

اما زین العابدین (ع) فرمود: پیامبر اكرم (ص) خطاب به امام على بن ابى‏طالب (ع) فرمود: اى على! پس از من تو مظلوم هستى. پس واى به حال كسى كه به تو ستم و تعدى نماید و خوشا به حال كسى كه از تو پیروى كرده و علیه تو اختیار نكند.

اى على! تو پس از من مبارزه خواهى نمود. پس واى به حال كسى كه باتو نبرد كند و خوشا به حال كسى كه در ركاب تو بجنگد.

مدير سايت بازدید : 21 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
سلام 
امروز صبح وقتی داشتم ایمیل ها رو مطالعه میکردم به ایمیل دوست خوبم آقای نیرومند برخوردم که لازم دیدم برای شما هم داخل وب قرار بدم تا مطالعه کنید و استفاده لازم رو ببرید.


تابستان نزدیک است و سه ماه فرصت ارزشمند برای بسیاری از نوجوانان زیر 20 سال به وجود خواهد آمد. این و برخی موارد مثل راهنمایی خواستن پدر یکی از مخاطبان سایت در مورد فرزندش بهانه‌ای شد که این مطلب را بنویسم.

طبق معمول، دوست دارم بیشتر تجربیات خودم را در مورد مسائل بیان کنم. شما هر کدام را که خواستید به تجربیات خود اضافه کنید.

حدوداً دوازده ساله بودم که در مسجد با مرد بزرگی آشنا شدم که قریب به پنجاه و اندی سال سن داشت (بخوانید مرشد) و هنوز هم که هنوز است و قریب به 70 سال سن دارد، باید او را هر هفته ببینم تا از تجربیاتش برایم بگوید و راهنمایم باشد.

یکی از چیزهایی که همیشه به خاطر آن خود را مدیون او می‌دانم این است که از ابتدای دوستی‌مان، هر چند روز یک بار یک جمله را با تأکید خاصی به من می‌گفت:

فلانی! فقط تا 20 سالگی فرصت داری خودت را بسازی!

مدير سايت بازدید : 26 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
"بهتر از نیكی، نیكوكار است، و زیباتر از زیبایی، گوینده آن است و برتر از علم، حامل آن و بدتر از بدی، عامل آن است وحشتناك تر از وحشت، آورنده آن است."
از سخنان گهربار امام هادی علیه السلام
امامان و پیشوایان معصوم (ع) انسانهای كامل و برگزیده ای هستند كه به عنوان الگوهای رفتاری و مشعل های فروزان هدایت جامعه بشری از سوی خدا تعیین شده اند. گفتار و رفتار و خوی و منش آنان ترسیم حیات طیبه انسانی و وجودشان تبلور تمامی ارزشهای الهی است.

مدير سايت بازدید : 22 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
حضرت امام محمد تقی جوادالأئمه (ع )

امام نهم شیعیان حضرت جواد (ع ) در سال 195هجری در مدینه ولادت یافت . 
نام نامی اش محمد معروف به جواد و تقی است . 
القاب دیگری مانند : رضی و متقی نیز داشته ، ولی تقی از همه معروفتر می باشد . مادر گرامی اش سبیکه یا خیزران است که این دو نام در تاریخ زندگی آن حضرت ثبت است . 
مدير سايت بازدید : 21 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بر اساس روایات حضرت مهدی ( ( عج ) ) در مكه معظمه در كنار كعبه و حجر الاسود ظهور خواهد كرد و صدای تكبیر ( الله اكبر ) آن حضرت از آن جا به گوش همه جهانیان خواهد رسید .و اما نحوه رسیدن ممكن است توسط دستگاههای انتقال دهنده صدا؛ همچون رادیو و یا طرق دیگر صورت گیرد .چگونگی رسیدن صدای الله اكبر در روایات مشخص نشده است.
      به نقل از سایت تبیان

مدير سايت بازدید : 26 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
از آن جا كه رهبر معصوم وجود دارد و رهبرىِ مصون از خطا و لغزش منحصر به امام است؛ از این رو پیروى كردن از مدعیان رهبریت در برابر رهبریت معصوم، برخلاف عقل و منطق است؛ زیرا با وجود رهبر معصوم، پیروى از رهبران غیرمعصوم، به هیچ وجه قابل توجیه نیست. تلاش براى شناختن و یافتن امام معصوم واجب و لازم است؛ چنان كه رسول اكرم(ص) فرمودند: «من مات و هو لایعرف امامه، مات میتةً جاهلیة».
مدير سايت بازدید : 20 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

در مورد مسأله زن و فرزند آن حضرت كه با توجه به منابعى كه در اختیار ما هست - كه یا اشكال سندى دارند یا از لحاظ محتوا داراى ابهام اند - نمى توان نظر قاطعى را ارائه كرد. دراین جا سه احتمال مطرح شده است:
      

 1. اساساً حضرت مهدى(عج) ازدواج نكرده است.


       2. ازدواج انجام گرفته، ولى اولاد ندارد.


       3. ازدواج كرده و داراى فرزندانى نیز هست.

مدير سايت بازدید : 24 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

همه موجودات عالم امكان، آیات و نشانه هاى حضرت حق اند. هر كدام به قدر وسعت وجودى خود اسما و صفات خداى سبحان را نشان مى دهند. در آیینه وجودى هر موجودى مى توان جلال و جمال حضرت پروردگار را مشاهده كرد: هر كه را حسنى بود آیینه دار روى او است.


      بعضى موجودات آیت و نشانه بودنشان بسیار محدود و ضعیف و بعضى دیگر بسیار گسترده و وسیع است. حضرات معصومان(ع) چون واسطه فیض و رابطه عام غیب و شهودند، آیینه تمام نماى اسما و صفات حضرت حق اند. در زیارت جامعه كبیره مى خوانى: «من والا كم فقد و الى الله و من عاداكم فقد عادى الله؛ هر كه شما را دوست دارد، خدا را دوست داشته و هر كه با شما دشمنى ورزد، با خدا دشمنى كرده است.»


      همان گونه كه در آیینه مى توان صورت اشیا را مشاهده كرد، در آیینه وجود معصوم(ع) مى توان جلوه اسما و صفات خداوند متعال را نگریست. البته منظور از مشاهده حضرت حق رؤیت حسى و بصرى نیست؛ زیرا پروردگار نه جسمانى است و نه محسوس. غرض این است كه انسان كامل (معصوم) جلوه و مظهر جلال و جمال پروردگار است؛ آن هم به كامل ترین وجه. از این رو، در هیچ آیینه اى بهتر از آیینه انسان كامل نمى توان حق را مشاهده كرد.

 بر این اساس امام على(ع) فرمود: «براى خداوند هیچ آیت و نشانه اى بزرگ تر از من نیست».ر. ك: نورالثقلین، ج 5، ص 491. و چون حضرات معصومان(ع) نور واحدند - و به تعبیر بلند زیارت جامعه كبیره «انّ ارواحكم و نوركم و طینتكم واحدة؛ به درستى كه ارواح شما و نور و طینت شما یكى است.» - این حكم حضرت امیرالمؤمنین(ع) درباره بقیه حضرات معصومان(ع) نیز جارى است. از این رو، وجود تابناك و مقدس حضرت ولى عصر(ع) عظیم ترین آیت و نشانه پروردگار است.


      شخصى براى دیدار با امام باقر(ع) به خانه وى مراجعه كرد و پیش از اجازه ورود، به كار ناروا دست یازید. حضرت امام باقر(ع) از درون اتاق بر او بانگ زد و با سرزنش اجازه ورودش داد. مرد در محضر امام عرضه داشت: به خدا سوگند، نظر گناه آلود نداشتم؛ تنها مى خواستم بر یقین خود درباره علم و آگاهى شما بیفزایم. امام باقر(ع) پس از تصدیق سخن او فرمود: آیا مى پندارید دیوارها، چنان كه مانع دید شما است، از مشاهده ما نیز جلوگیرى مى كند؟! اگر چنین باشد، تفاوتى میان ما و شما نخواهد بود. آنگاه امام آن شخص را از تكرار چنان عملى برحذر داشت. ر. ك: بحارالانوار، ج 46، ص 249، ح 40.


      امام على(ع) فرمود: دین و امام دو برادر و همتاى یكدیگرند كه هیچ یك بدون دیگرى سامان نمى یابد. اسلام پایه و اساس نظام حكومتى و امام پاسدار آن است. پس اگر اسلام نباشد، هرگونه بنیادى از اساس ویران است و اگر اسلام باشد و نگاهبان و پاسدار نداشته باشد، ضایع و نابود مى شود. از این رو، وقتى واپسین حجت خدا و پاسدار دین، رحلت مى كند، اثرى از اسلام باقى نمى ماند و آنگاه كه از اسلام اثرى نماند، بساط دنیا به كلى برچیده مى شود. ر. ك: منتخب الاثر فى الامام الثانى عشر،آیت اللَّه صافى گلپایگانى ، ص 273.


      امام، محورى است كه حق در همه زمینه ها بر مدار او مى گردد و آن حق محورى كه درباره امام على(ع) آمده است، وصف مشترك همه انبیا، اولیا و اهل بیت رسول خدا(ص) است. ر. ك: صورت و سیرت انسان در قرآن، آیت الله جوادى آملى، ص 368.


      در مورد امام على(ع) وارد شده است: «علىّ عمود الدّین؛ على ستون دین است». ر. ك: كافى، ج 1، ص 294. اگر دین باقى است، به دلیل این است كه ستون و عمود آن زنده است و هیچ گونه غفلت و سهو و فراموشى بر آن وجود مبارك عارض نمى گردد؛ چرا كه اضطراب و تزلزل در عمود دین مساوى است با درهم ریخته شدن شیرازه دین. در زیارت روز جمعه خطاب به امام زمان(ع) مى خوانیم: «السلام علیك یا عین الحیوة؛ سلام بر تو اى چشمه حیات و زندگى». آیا ممكن است چشمه حیات همه موجودات عالم امكان به خاطر غفلت و فراموشى دچار خشكى گردد؟ و باز در زیارت روز جمعه مى خوانیم: «السلام علیك یا عین الله فى خلقه؛ سلام بر تو اى دیده الاهى در میان خلق». آیا ممكن است دیده حضرت حق را خواب فرا گیرد؟!


      در نهایت مى گوییم: حقیقت ائمه همان ارواح مطهر آنان است كه حقیقت هر انسانى به روح او است. پس كمالات مطرح شده نیز به ارواح آن حضرات تعلق دارد. جسم مادى آن بزرگان به خواب مى رود؛ ولى روح ارجمندشان بیدار است و به اشیاى مختلف علم الاهى دارد.

مدير سايت بازدید : 28 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

سلام


مجموعه اي دوم اشعار به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) را جمع آوري كردم كه در قالب يك فايل word   با حجم كم قابل دانلود مي باشد

اميدوارم مورد استفاده قرار گرفته و ما را از دعاي خيرتان محروم نفرمائيد


دانلود فايل

مدير سايت بازدید : 27 سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

در اينجا تنها به ذكر نمونه هاى اندكى از آنچه كه در تاريخ نقل شده، بسنده مى كنيم:
      
      
1. عزادارى بنى هاشم در ماتم سيدالشهدا؛
      از امام صادق(ع) روايت شده است: «پس از حادثه عاشورا هيچ بانويى از بانوان بنى هاشم، سرمه نكشيد و خضاب ننمود و از خانه هيچ يك از بنى هاشم دودى كه نشانه پختن غذا باشد، بلند نشد تا آنكه ابن زياد به هلاكت رسيد. ما پس از فاجعه خونين عاشورا پيوسته اشك بر چشم داشته ايم»نگا: امام حسن و امام حسين(ع)، ص 145..

مدير سايت بازدید : 69 دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

در مورد مسأله زن و فرزند آن حضرت كه با توجه به منابعى كه در اختيار ما هست - كه يا اشكال سندى دارند يا از لحاظ محتوا داراى ابهام اند - نمى توان نظر قاطعى را ارائه كرد. دراين جا سه احتمال مطرح شده است:
      

 1. اساساً حضرت مهدى(عج) ازدواج نكرده است.


       2. ازدواج انجام گرفته، ولى اولاد ندارد.


       3. ازدواج كرده و داراى فرزندانى نيز هست.


مدير سايت بازدید : 24 دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
همه موجودات عالم امكان، آيات و نشانه هاى حضرت حق اند. هر كدام به قدر وسعت وجودى خود اسما و صفات خداى سبحان را نشان مى دهند. در آيينه وجودى هر موجودى مى توان جلال و جمال حضرت پروردگار را مشاهده كرد: هر كه را حسنى بود آيينه دار روى او است.
مدير سايت بازدید : 29 یکشنبه 17 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

ملاقات با امام زمان(عج) و ديگر اولياى الهى، نياز به سنخيت با آنان دارد. به دست آوردن سنخيت با اولياى الهى، نياز به تحقق دو بعد (معرفت و عمل) دارد. اگر كسى خود را به اولياى الهى شبيه نمود، به لقاى آنان نيز واصل خواهد شد.


       نوريان مرنوريان را طالبن      ناريان مرناريان را جاذبند

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    برنامه های آینده


    آمار سایت
  • کل مطالب : 152
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 499
  • بازدید کلی : 12,217
  • کدهای اختصاصی
    جلسات هفتگي

    سه شنبه ها

    ساعت 22 ساوه ميدان سرداران مرقد مطهر امامزاده سید اسحاق ع صحن جامع

    چهارشنبه ها

    ساعت 20ساوه خیابان شهید اسدی پشت امامزاده سید ابورضا هیئت امام حسن ع

    پنجشنبه ها

    ساعت 21 ساوه خیابان پیروزی بعد از اداره پزشکی قانونی ساوه هیئت بیت الحیدر ع